با نزدیک شدن به سال جدید – و با یک بیماری همه گیر هنوز در سراسر جهان – بسیاری از سازمان ها و افراد نمی توانند از خود فکر کنند که 11 ماه و نیم آینده ممکن است چه اتفاقی بیفتد.
و در حالی که هیچ کس توپ کریستالی ندارد، بسیاری از مردم نظرات خود را بر اساس سال ها تجربه حرفه ای و تجربه مشاهده ای اعلام کرده اند و آنها را به افرادی تبدیل می کند که ما برای چشم انداز و راهنمایی در مورد آنچه که گاهی اوقات می تواند ما را بترساند: آینده به آنها نگاه می کنیم.
بسیاری از رهبران Domo در این دسته از افراد قرار می گیرند. بنابراین وقتی زمان جمع آوری پیش بینی های سال 2021 فرا رسید، با آنها شروع کردیم. در اینجا نحوه پاسخ آنها آمده است.
جاش جیمز – بنیانگذار، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره
فناوری که در سه زمینه برتری نداشته باشد به سرعت از بین خواهد رفت
در میان همهگیری و بهبود پس از همهگیری، سیستمهای فناوری که فاقد اتصال، دسترسی و مقیاسپذیری هستند به سرعت از بین میروند و تا سال 2025 دیگر وجود ندارند.
هجوم اخیر ادغام ها و ادغام ها پیرامون API و ارائه دهندگان یکپارچه سازی داده ها، ارزش توانمندسازی جریان آزاد داده ها را در بین سیستم ها و بین سیستم ها تقویت می کند تا به شرکت ها کمک کند تا چابک تر و رقابتی تر شوند.
کسبوکارها به شدت به سیستمهایی نیاز دارند که این نیازها را برآورده کنند تا ارزش دادهها را برای کسبوکار افزایش دهند، و فناوریهایی که در این زمینهها عملکرد خوبی ندارند، با سرعتی سریع جایگزین خواهند شد.
جی هگلار – مدیر ارشد بازرگانی
جنگ ابری از فناوریهای زیرساختی به برنامههای کاربردی کاربر نهایی تغییر خواهد کرد
همانطور که غولهای ابر مقیاس ابری آمازون، مایکروسافت و گوگل با آن برای سهم جهان از فناوری زیرساخت مبارزه میکنند، مرز بعدی در پیش است و آن ساخت و دستیابی به یک جعبه جنگی به همان اندازه گسترده از برنامههای کاربردی کاربر نهایی است.
برنامه های کاربردی کاربر نهایی دنیای کاملا جدیدی از امکانات صدور مجوز را باز می کنند و Salesforce آن را می داند. بزرگترین شرکت SaaS روی زمین موقعیت غالبی را در خدمت به نیازهای کاربران نهایی با برنامه ها ایجاد کرده است.
کاربران نهایی مانند خریدار و کاربر ابری فرصت توسعه در 10 سال آینده هستند و در سال 2021 شاهد تلاش “سه نفر بزرگ” برای رسیدن به رهبر بسته خواهیم بود.
کاترین وانگ – مدیر ارشد تولید
ما راه حل های ترکیبی را برای همه چیز کشف و اتخاذ خواهیم کرد
مدلهای ابری ترکیبی در حال حاضر در بسیاری از سازمانها عملاً وجود دارند. ما در صنعت فناوری متوجه شدهایم که وقتی صحبت از ابر در مقابل روی پرم به میان میآید، رویکرد یکسانی برای همه وجود ندارد. و ما می دانیم که باید تمام سیستم هایی را که به انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن بیشتر کمک می کنند، اتخاذ و نصب کنیم.
همه گیری بدون شک در این حرکت نقش داشته است. این همه ما را مجبور به تغییر شغل کرد و خانه سریع زندگی می کند و در حالی که انتقال آسان بود، اما ما را از یافتن راهحلهایی که شامل ترکیبی از چیزها بود، باز نداشت.
سازمان ها و مردم در مسیر سریعی برای کشف ترکیب خود هستند. در محل کار، چگونه در برنامه های خود، سطح انعطاف پذیری و حتی طراحی فیزیکی فضاهای کاری خود تجدید نظر کنیم؟ هر تیم – و شاید هر نوع نقش – نیازهای متفاوتی خواهد داشت، اما برای یافتن بهترین حالت تعادل خود، بهینهسازی میشوند و به نوبه خود مجهزتر خواهند بود تا هر آنچه را که بعداً پیش میآید انجام دهد.
کریس ویلیس – طراح اصلی
هرج و مرج COVID باعث تسریع جنون جدید برای مشتریان می شود
اگرچه سال 2020 سال اختلال است، اما سازمان ها به لطف انعطاف پذیری سازمانی و آگاهی بهتر از رفتار مصرف کننده متوجه خواهند شد که مشتریان خود را بهتر درک می کنند. این منجر به «پیشبینی فعلی» بیشتر میشود – که از دادههای تازه و گاهی بدون ساختار استفاده میکند تا بفهمد کارها به کجا میروند – برخلاف «پیشبینی».
فقط به فروشندگان مواد غذایی نگاه کنید. قبل از شیوع کووید-19، آنها به مواردی مانند الگوهای رفت و آمد توجه می کردند تا بتوانند به جایی که مشتریان بالقوه خواهند بود و آنچه ممکن است بخواهند توجه کنند. با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم دیگر به سمت محل کار خود رانندگی نمی کنند و مدل های داده اکنون بر اساس اطلاعات به موقع و کوچکتر هستند، این خرده فروشان واقعاً می توانند از سیگنال های جدیدی که دریافت می کنند استفاده کنند.
تشخیص و انطباق با تغییرات در این محیط آسان تر است و به همین دلیل من معتقدم که ما نه تنها شاهد ادامه فعالیت های بیشتر کسب و کارها و حتی ایجاد فعالیت های خود در سال 2021 خواهیم بود، بلکه وارد دوره ای هیجان انگیز از نوآوری خواهیم شد که به دلیل توانایی بهتر در داده ها را درک کرده و از آنها استفاده کنید.
سویش کرکی – مدیر ارشد امنیت اطلاعات
شرکت های بیشتری از یک مدل امنیتی ترکیبی استفاده خواهند کرد
دستیابی به امنیت خوب از طریق دفاع در عمق – که رویکرد قلعه نیز نامیده می شود و اساساً کنترل های امنیتی را لایه بندی می کند تا اطمینان حاصل شود که حملاتی که یک لایه را نقض می کنند توسط لایه بعدی دستگیر می شوند – مرده است.
در سال 2021، شرکتهای بیشتری به سمت پیادهسازی یک مدل ترکیبی DiD و یک مدل ابرمحور با اعتماد صفر حرکت خواهند کرد که با این فرض که کل شبکه از قبل به خطر افتاده است، عمل میکند.
شرکتها میدانند که به جای اینکه بتوانند در برابر همه حملات دفاع کنند، تمرکز باید بر کاهش تأخیر باشد – یعنی مدت زمانی که دشمنان در «در» هستند – و اطمینان حاصل شود که اگر کسی انجام می دهد وارد شوید، آنها نمی توانند به داده های “جواهری در تاج” شرکت دسترسی پیدا کنند.
بن شاین – معاون داده کنجکاوی
کارشناسان داده به آزادسازی کنجکاوی داده کمک خواهند کرد
از آنجایی که مردم اغلب از پروژه های داده های گذشته (و شکست ها) بار حمل می کنند، رابطه ما با داده ها می تواند بسیار احساسی باشد. ما از اشتباه کردن می ترسیم. حتی بدتر، ما می ترسیم شخص دیگری به دلیل خطا خواهد کرد اشتباهات ما.
همچنین بسیاری از اوقات، آسیبهای ناشی از تجربیات گذشته ناشی از زمانهایی که دادهها بر سر ما خراب میشوند، باقی میماند. و حتی گاهی اوقات به نقطه ای می رسیم که رابطه ما با داده ها کاملاً از بین می رود زیرا انتظار کمال را داشتیم و هرگز محقق نشد.
در دادهها، ما باید احساسات خود را بشناسیم و بهعنوان «دادهدرمانگر» عمل کنیم تا به افراد و کسبوکارها کمک کنیم تا با دادهها درگیر شوند و نوعی اعتماد به نفس مورد نیاز برای کنجکاوی داده را اتخاذ کنیم. این چیزی است که فکر میکنم امسال به آن نزدیک میشویم، زیرا اهمیت دادهها همچنان در حال افزایش است و ما به سادگی نمیتوانیم آنچه را که من «ترومای دادههای عاطفی» مینامم نادیده بگیریم.