فضای هوش تجاری (BI)/تحلیل در طول بیست سال گذشته به طرز چشمگیری تکامل یافته است، از جمله تغییر از گزارش BI فرآیند سنتی به BI مدرن که پاسخگوی خواسته های سازمان های امروزی است.
گزارش BI دیگر مورد توجه نیست
در روزهای اولیه BI، دو حوزه اصلی تمرکز وجود داشت، از جمله گزارشدهی کلاسیک (که معمولاً به معنای گزارشهای بسیار قالببندیشده و بینقص مانند صورتهای مالی بود) و تجزیه و تحلیل به سبک OLAP بر اساس ابعاد و اندازهها (با استفاده از از پیش ساخته شده و جدیدتر). مکعب های مدل سازی شده پویا). محبوبترین پلتفرمهای آن زمان در ابتدا بر تجزیه و تحلیل OLAP سریع، از پیش محاسبهشده و مبتنی بر فایل متمرکز بودند. این بسیار محبوب بود زیرا کارآمد بود و همچنین به کاربران تجاری اجازه می داد ابعاد اصلی خود را برش داده و تاس کنند.
استفاده ای که بیشتر به این بحث مربوط می شود، چیزی است که می توان آن را “گزارش دو” نامید، که اساساً به کسب و کارها کمک می کند تا گزارش های کاغذی خود را در یک پلت فرم BI بازآفرینی کنند، با درجه بالایی از کنترل طراحی، به کاربران تجربه آشنایی با گزارش های کاغذی خود را در حین اعمال نفوذ می دهد. داده های آنها به صورت پویا برای تعاملاتی مانند برش با کشویی ابعاد و موارد دیگر.
این صنعت به تجسم و تجزیه و تحلیل روی آورده است
در حالی که دستور کار گزارشدهی BI در دهههای 1990 و 2000 بسیار محبوب بود، با گذشت زمان مشخص شد که گزارشهای بسیار قالببندیشده، گزارشهای کامل پیکسلی، و ایدههای منسوخ شده در مورد آنچه که «گزارشها» باید تغییر کنند، به زبان ساده، مشخص شد. تأکید از ایجاد مجدد گزارشهای کاغذی به صورت آنلاین به استخراج بینش از منابع داده ارزشمند سازمان با ابزارهای تجسم و تجزیه و تحلیل با استفاده آسانتر و متمرکز بر کسبوکار تغییر کرده است.
این تغییر در تمرکز و تقاضای ناشی از آن، فروشندگان معروف “تجسم داده” را به وجود آورد که بازار را کاملاً تغییر داد و آن را حتی بیشتر گسترش داد. همچنین برنامه دو شمارش پیری را بیشتر تضعیف می کند. در ابتدا، بیشتر این ابزارهای “تجسم داده ها” بر قابلیت های تجزیه و تحلیل کاربر نهایی به استثنای سایر برنامه ها متمرکز بودند.
Domo تجزیه و تحلیل را برای همیشه تغییر داد
Domo در زمانی وارد بازار شد که سازمانها شروع به پرسیدن سؤالات سخت در مورد قابلیت بقای ابزارهای «تجسم دادهها» شرکتی اغلب دسکتاپ محور کردند. آنچه را که در انعطاف پذیری و رضایت کاربر به دست آوردند، در مدیریت و قابلیت اطمینان از دست دادند. سازشهای بسیار دیگری نیز وجود داشت، اما Domo با رویکردی کاملاً جدید به BI/تجزیه و تحلیل وارد بازار شد و آن را به سه روش اصلی تغییر داد:
عملکرد
Domo اولین پلتفرم تجزیه و تحلیل ابری واقعی را ایجاد کرد که عملکرد را فراتر از قابلیت های دسکتاپ ارائه دهندگان تجسم داده های موجود (که معمولاً به قدرت پردازش محلی رایانه شخصی یا مک متکی بودند) افزایش داد و در عین حال فناوری اطلاعات را برای مدیریت و ایمن کردن تجزیه و تحلیل ها تقویت کرد.
طراحی
Domo بیشتر نیاز به تبدیل افراد فنی و کاربران تجاری به طراح را حذف کرد، در عوض پلتفرم Domo را ایجاد کرد که در آن همه چیز ایجاد شده خوب به نظر برسد. این ساده به نظر می رسد، اما انقلابی بود. یک سوء تفاهم اساسی از همه فروشندگان دیگر وجود داشت که به نوعی کل بازار خواهان کنترل کامل پیکسل است.
این کنترل ریز منجر به ایجاد داشبوردها و محتوای بیمحتوای غیرجذاب و اغلب غیرقابل استفاده شد زیرا افراد فنی و کاربران غیرماهر به نقش طراح سپرده شدند. Domo همه اینها را تغییر داده است تا کاربران و افراد فنی بتوانند محتوا را ایجاد کنند، اما طراحی پلتفرم به گونه ای است که همه محتواها همیشه در 100٪ مواقع حرفه ای به نظر می رسند.
انسجام و همکاری
در حالی که Domo تمام سبک های مهم محتوای BI را ارائه می دهد، مانند گزارش کلاسیک و فرمت شده BI، با پرداختن به اهمیت امکان دادن به کاربران تجاری برای استخراج بینش از داده ها با عملکرد سریع رعد و برق (کلید رضایت و پذیرش کاربر) تمرکز را کاملاً تغییر داده است. و این را با یک پلتفرم ابری یکپارچه ترکیب کرد تا کاربران در تجزیه و تحلیل خود با یکدیگر همکاری کنند. مفهوم تجزیه و تحلیل مشارکتی جدید نبود، فقط قبل از Domo به دلیل پراکندگی، دسکتاپ و حتی محیطهای مبتنی بر سرور سنتی هرگز فرصتی برای کار نداشت.
نتیجه گیری
در حالی که در نگاه اول ممکن است به نظر برسد که بهره وری، طراحی و انسجام و همکاری ممکن است تغییرات انقلابی نباشد، برای هر کسی که درد بیست سال اول فضای BI را پشت سر گذاشته است – با هزینه های هنگفت با ROI کم، پذیرش ضعیف. ، عملکرد وحشتناک و تجربیات کاربر پراکنده—در واقع، این همه تفاوت در تحقق وعده BI و تمام ارزش آن، از جمله گزارش BI است.
وقتی این میراث و پلتفرم رویایی را با مهمترین دستور کار نوظهور شرکتهای امروزی در مورد ایجاد «برنامههای داده» مدرن که از اصولی استفاده میکنند که Domo را به آنچه امروز است استفاده میکنند، ترکیب میکنید، Domo در حال حاضر در فرآیند تعریف مجدد بازار است.