حکایت ها جایی در تصمیم گیری SVP ندارند


تروی دریپر یک شخص داده است. بنابراین هنگامی که او به عنوان معاون ارشد عملیات و تجربه مشتری به برند برجسته کاشی، Dal-Tile پیوست، وقتی متوجه شد که داده ها از دست رفته است، شگفت زده شد. درعوض، نظرات و داستان‌های این حوزه باعث تصمیم‌گیری شد.

دریپر با پیشینه‌ای که شامل هوش تجاری (BI) می‌شود، بیش از داستان‌ها به واقعیت‌ها نیاز داشت. بنابراین او به دنبال آنها رفت. اکنون، هفت سال بعد، داده ها سازمان فروش Dal-Tile را هدایت می کند. آنها نه تنها تجزیه و تحلیل بلادرنگ دارند، بلکه داده های آنها با KPIها مرتبط است و به آنها در پیش بینی و پیش بینی مراحل بعدی کمک می کند.

ما با دریپر در Domopalooza 2024 به گفتگو نشستیم تا درباره سفر داده او بیشتر بدانیم.

سفر داده شما چگونه آغاز شد؟

وقتی به دال تایل رسیدم، هیچ سیستم هوش تجاری وجود نداشت. سیستم ما «اطلاعات حکایتی» بود. در جلسات اجرایی خود، بر اساس آنچه که یک نفر در این زمینه یا در شرکت فکر می کرد، تصمیم می گرفتیم. حقایق کمی وجود داشت. و این مرا از دیوار بالا برد.

بنابراین من به سرعت گفتم: “ما یک ابزار BI دریافت می کنیم.” ما سه ابزار را ارزیابی کردیم. برای من، دو نکته مهم در مورد ابزار هوش تجاری این است که استفاده از آن برای کاربران تجاری راحت و آسان است. پس از انجام فرآیند جامع، Domo را انتخاب کردیم. چشم انداز من این بود که ما تبدیل به یک شرکت داده محور شویم که در آن همه تصمیمات را بر اساس واقعیت ها می گیریم.

چشم انداز من این بود که به یک شرکت داده محور تبدیل شویم که در آن همه تصمیمات را بر اساس حقایق می گیریم.

با چه چالش هایی مواجه شدید؟

من از طرف تجاری شرکت از Domo پشتیبانی می کردم، اما نه از همه گروه ها. به عنوان مثال، ما چندین میلیارد خط کد داریم که می‌خواستیم آن‌ها را بفهمیم و به آن‌ها دسترسی پیدا کنیم، اما این یک چالش بود زیرا در تلاش بودیم بفهمیم که چگونه یکپارچگی داده‌هایمان را در زمانی که آن‌ها را به دسته‌ای از افراد می‌دهیم حفظ کنیم. در کسب و کار

علی‌رغم چالش‌ها، مدت زیادی طول نکشید که ابزاری کارآمد داشتیم و می‌توانستیم مجموعه‌های داده زیادی را وارد کنیم و ببینیم از آنها چه نتیجه‌ای گرفتیم. در ابتدا مقداری آزمون و خطا وجود داشت زیرا ما متوجه شدیم که چگونه آن را به آنچه می‌خواهیم انجام دهیم. اما سیستم منعطف بود. و آنها نیز با آن سرگرم شدند.

“[I]طولی نکشید که ما یک ابزار کارآمد داشتیم و می‌توانستیم مجموعه داده‌های زیادی را وارد کنیم و ببینیم چه چیزی از آن‌ها به دست آورده‌ایم.”

به چه چیزی امیدوار بودید؟

من همیشه به تحلیل به عنوان یک فرآیند گام به گام نگاه می کنم. اولین قدم این است که داده های خوبی داشته باشید. و در ابتدا، تنها چیزی که داشتیم داده های بدون ساختار بود. مرحله دوم در این فرآیند، استفاده از تجزیه و تحلیل است. این مرحله به ما چیزی داد که واقعاً می‌توانیم به آن نگاه کنیم تا کسب و کار را درک کنیم. و سپس مرحله سوم این است که اطمینان حاصل شود که تجزیه و تحلیل قابل پیش بینی است. من با روندها و آنچه در مورد پیش‌بینی‌های آینده به ما می‌گویند سر و کار دارم. در نهایت، گام چهارم این است که تجزیه و تحلیل را تجویزی کنیم، جایی که داده ها ما را راهنمایی می کنند که چگونه به جایی که می خواهیم برسیم.

ما یک تیم کوچک داریم، اما آنها واقعاً این تجارت را درک می کنند. پس حالا اگر سوالی داشته باشم، می‌توانم بگویم، “هی، می‌توانی جواب آن را به من بدهی؟”

“[I]من یک سوال دارم، می‌توانم بگویم، “هی، می‌توانی جواب آن را به من بدهی؟”

تلاش های شما چه تاثیری بر دال تایل داشته است؟

ما مسلط هستیم! داده ها اکنون تصمیم گیری تجاری را هدایت می کنند. این فرآیند مدیریت فروش ما و شیوه رهبری ما را هدایت می کند. و باعث شد بحث های ما بیشتر مبتنی بر واقعیت باشد. حکایت از بین رفته است.

ما داشبوردهایی در Domo داریم که مدیر روزانه آنها را بررسی می کند. سپس آنها می توانند بگویند: “در اینجا همه موارد کنترل شده من، فروش من، حاشیه سود من، محصول فروخته شده، جزئیات کار من همه در سیستم یکپارچه شده است.” اساساً برای ما به یک سیستم عامل تبدیل شده است. اگر در Domo نباشید نمی‌توانید مکان را مدیریت کنید، نمی‌توانید بفروشید، و نمی‌توانید رهبری کنید.

بزرگترین دستاورد من این است که تیم از Domo استفاده می کند – اینکه چگونه آن را دارند، توسعه می دهند و چگونه یکپارچه شده و اکنون کسب و کار ما را هدایت می کند. و در نهایت، چقدر کارآمدتر هستیم.

“بزرگترین دستاورد من این است که ببینم چگونه تیم از Domo استفاده می کند – چگونه آنها مالک آن هستند، آن را توسعه می دهند و چگونه آنقدر یکپارچه شده است و اکنون تجارت ما را هدایت می کند.

آیا تا به حال آها! لحظاتی در طول سفر؟

اولین واقعی آها! این بود که ما در این مورد تنها نبودیم. Domo بهترین پشتیبانی را که تا به حال داشته ام ارائه می دهد. آنها آنجا بودند تا در صورت ناامیدی یا گیر کردن به ما کمک کنند. نکته دوم درک این موضوع است که مدیریت تغییر سخت است. افرادی بودند که با هر تغییری مبارزه کردند. اما ما آن را به صورت مرحله‌ای عرضه کردیم، و زمانی که پذیرش از تنها چند کاربر به صدها کاربر رسید و زنگ‌ها و سوت‌ها و اعداد فروش لحظه‌ای را دیدند، گفتند: “اوه، من به این نیاز دارم.”

رهبران فروش هر روز صبح بیدار می شدند و اعداد را بررسی می کردند. اکنون هر 15 دقیقه آنها را به روز می کنیم. من به شما تضمین می دهم که هر مدیر فروش من در این زمینه حداقل 10 بار در روز در Domo باشد.

“من به شما تضمین می دهم که هر مدیر فروش من در این زمینه حداقل 10 بار در روز در Domo باشد.”

بیاموزید که چگونه می توانید با Domo به یک تجارت مبتنی بر داده تبدیل شوید

قبلاً از Domo استفاده می کنید؟

ما جامعه ای پر رونق داریم و می خواهیم شما هم بخشی از آن باشید. به طرفداران Domo مانند Draper در انجمن های انجمن ما بپیوندید. ثبت نام کنید.

آیا Domo را برای نیازهای تیم خود ارزیابی می کنید؟

چه به ما فروخته شده باشید (مانند دریپر) یا همچنان به آن فکر کنید، می‌توانید درباره همه روش‌هایی که مشتریان Domo با ما برای حل سخت‌ترین مشکلاتشان شریک می‌شوند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. داستان های مشتری بیشتری را پیدا کنید.




دیدگاهتان را بنویسید