چه زمانی جری لارسن او به عنوان COO به YouScience ملحق شد، او مانند گرگ بد بزرگ تغییر احساس می کرد. او وظیفه بزرگ کردن کسب و کار را داشت و این به معنای پذیرش Domo از هر دو طرف تجاری و محصول سازمان بود.
محصولات YouScience از داده ها و هوش مصنوعی برای کمک به دانش آموزان برای کشف توانایی های خود و یافتن مسیرهای تحصیلی و شغلی مناسب استفاده می کنند. با این حال، مدت زیادی نگذشته بود که لارسن متوجه شد که این شرکت به حمایت بیشتری برای مزایای دموکراتیزه کردن داده ها نیاز دارد. ما با لارسن در Domopalooza 2024 به گفتگو نشستیم تا درباره سفر داده او بیشتر بدانیم.
سفر داده شما چگونه آغاز شد؟
من برای Domo کار کردم و سه بار مشتری Domo بودم. وقتی به YouScience رسیدم، Domo قبلاً آنجا بود، اما شخصی که فرآیند پذیرش را آغاز کرد، درست زمانی که Domo در حال استقرار بود، آنجا را ترک کرده بود. آنها Domo را برای کمک به اطلاعات بینش و تجزیه و تحلیل در محصولات ما خریداری کرده بودند، اما در بخش تجزیه و تحلیل کسب و کار پیاده سازی نشد، بنابراین ما هر دو را همزمان انجام دادیم.
چالش های اصلی شما با داده ها چه بود؟
من میخواستم دادهها را دموکراتیک کنم، اما وقتی شروع کردم، تیم محصول گفت: «ما فقط چند مجوز داریم. همه نیاز به مجوز دارند. و آنها می گفتند: «چرا؟ ما می توانیم مسائل را برای آنها روشن کنیم.
باید توضیح میدادم که Domo اینگونه کار نمیکند، که Domo اینجاست تا دادهها را دموکراتیک کند و شفافتر کند. و هر جلسه فروش و هر جلسه اجرایی بهتر است با Domo انجام شود. برای اینکه این کار را انجام دهیم، در نهایت یکی از اولین مشتریانی بودیم که به مدل قیمتگذاری مبتنی بر مصرف روی آوردیم، بنابراین برای مجموعههای دادهای که به جای تعداد افراد در محصول اجرا میشوند، هزینه پرداخت میکنیم.
به چه چیزی امیدوار بودید؟
در سمت کسب و کار، ما خواهان شفافیت در مورد نحوه عملکرد کسب و کار و مدل های درآمدی خود بودیم، نه اینکه آن را فقط در دست چند نفر نگه داریم. YouScience در گذشته به داده ها دسترسی داشت، اما نه در زمان واقعی. و آنقدر مقرون به صرفه نبود.
در سمت محصول، ما میخواستیم مطمئن شویم که مشاوران، معلمان، مدیران و مربیان برای تصمیمگیریهای آموزشی مرتبط با شغل به آسانی هر چه بیشتر – با نردههایی در اطراف مجموعه دادهها – قدرت دارند.
ما همچنین به مجوزهای داده شخصی (PDP) نیاز داشتیم تا اطمینان حاصل کنیم که برای مثال، در یک قرارداد سراسری میتوانند همه اطلاعات ناحیه و دانشآموزان مدرسه را ببینند، اما فروشندهای که ممکن است آن را به مدرسه اهدا کرده باشد، نمیتواند. توانایی محافظت از داده های دانش آموزان برای محصول ما بسیار مهم است. سایر محصولات ایمن هستند، اما با Domo، محصولات ما فوق العاده امن هستند.
تلاشهای شما چه تأثیری بر YouScience داشته است؟
من را – برای خوب یا بد، بسته به اینکه با چه کسی صحبت می کنید – وارد کردند تا کاتالیزوری برای تغییر باشم. و با افتخار می توانم بگویم که شفافیت داده ها بیش از هر زمان دیگری است. در داخل محصولات ما، ابزارهای بینش و تجزیه و تحلیل ما اکنون در Domo Everywhere در حال اجرا است – و ما دو میلیون دانشجو در آنجا داریم.
ما دو سال پیش Domo را به طور کلی اجرا کردیم و اکنون به اجرای تمام جلسات خود با این پلتفرم نزدیک شده ایم. (برای ثبت، جهش دو ساله تقصیر Domo نبود، به این دلیل بود که ما مجبور شدیم CRM خود را در وسط تغییر دهیم.) این اولین بررسی سه ماهه ما خواهد بود که در آن از برنامه پیش بینی استفاده می کنیم. اکنون میتوانید موارد را مستقیماً از Salesforce در خانه بیرون بکشید.
آیا تا به حال آها! لحظاتی در طول سفر؟
جالب است که وقتی از یک پیشینه داده میآیید یا در یک شرکت داده کار میکنید، چقدر سواد داده و داده را مسلم میبینید. مشتریان داخلی و خارجی ما لزوماً نمیدانستند که چگونه دادهها را پیمایش کنند، زیرا همه آنها سواد داده یکسانی نداشتند – بدون تقصیر خودشان. فقط کمی منحنی یادگیری را می طلبد.
در طول سفر چه چیزی در مورد خود یاد گرفتید؟
کار کردن برای یک شرکت بسیار لذت بخش بوده است که به اعتقاد من دیدگاه دانش آموزان را تغییر می دهد. اما من در داخل شرکت خیلی تغییر کردم تا مقیاس رانندگی کنم. اگر شهرت خود را در معرض خطر قرار می دهید، باید مطمئن شوید که توسط سیستمی پشتیبانی می شوید که می توانید به آن اعتماد کنید. من به محصول Domo و افراد آن ایمان کامل دارم.
با Domo تغییر مثبت خود را ایجاد کنید.
قبلاً از Domo استفاده می کنید؟
ما جامعه ای پر رونق داریم و می خواهیم شما هم بخشی از آن باشید. به مدافعان Domo مانند لارسن در انجمن های انجمن ما بپیوندید. ثبت نام کنید.
آیا Domo را برای نیازهای تیم خود ارزیابی می کنید؟
چه به ما فروخته شده باشید (مانند لارسن) یا همچنان به آن فکر کنید، میتوانید درباره همه روشهایی که مشتریان Domo با ما شریک میشوند تا سختترین مشکلاتشان را حل کنند، اطلاعات بیشتری کسب کنید. داستان های مشتری بیشتری را پیدا کنید.