صنعت حمل و نقل و لجستیک همیشه مجبور بوده است که مرز بین تحویل بار به موقع – همیشه – و بهینه سازی هزینه ها را طی کند.
اکنون این مهارت مانند گذشته در حال آزمایش است. کووید-19 نه تنها موانعی را یکی پس از دیگری برای صنعت ایجاد کرده است، بلکه سازمانهای درون آن را نیز مجبور کرده است تا مدلهای کسبوکار خود را کاملاً بازنگری کنند.
با این حال، یک شرکت با درک و تمایل به پذیرش اهمیت به دست آوردن بینش از دادهها، این نرمال جدید را با سهولت نسبی دنبال میکند.
این شرکت مای فریت است. و علیرغم فعالیت در استرالیا برای بیش از 25 سال، انعطاف پذیری که با آن می تواند تمام مسائل زنجیره تامین و تدارکات را مدیریت کند، هرگز بیشتر از امروز نبوده است.
بیشتر اعتبار به سیستم مدیریت حمل و نقل اختصاصی و مبتنی بر ابر که شرکت مدیریت حمل و نقل از آن استفاده می کند تعلق می گیرد. این امر Myfreight را قادر می سازد تا سطح بی نظیری از خدمات را در زمانی که هر روز چالش های جدیدی به وجود می آیند ارائه دهد.
من اخیراً با جیمز لانگ مید، مدیر عملیات ملی Myfreight صحبت کردم تا درباره نحوه مانور مشتری Domo برای برآورده کردن نیازهای مشتری در حال تغییر و اینکه دقیقاً چگونه داده ها برخی از فشار را بر شرکت های حمل و نقل و ارائه دهندگان حمل و نقل کاهش می دهد، بیشتر بدانم.
تصمیمات اطلاع رسانی داده
مانند بسیاری از صنایع دیگر، صنعت حمل و نقل و لجستیک – به ویژه وقتی صحبت از بخش مراقبت های بهداشتی و خرده فروشی می شود – به شدت تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته است و بسیاری را در این تجارت یا کار زیاد یا بیکار می کند.
برای کمک به مشتریان در این بخشها، Myfreight به دادهها برای نظارت بر عملکرد ارائهدهندگان حملونقل و ایجاد راهحلهایی برای مشتریانی که در تلاش برای برآورده کردن خواستههای مشتریان در حال تلاش هستند، متکی است.
با Domo، که Myfreight بیش از پنج سال است با آن کار می کند، این شرکت نه تنها می تواند در زمان واقعی ببیند کدام حامل ها بیش از حد بارگذاری شده اند و عملکرد ضعیفی دارند، بلکه می تواند راه حل های جایگزین به مشتریان ارائه دهد تا اطمینان حاصل شود که زنجیره تامین آنها به بهترین شکل ممکن اجرا می شود. موثر
برای جلوگیری بیشتر از مشکلات، Myfreight میتواند فشار بر شرکتهایی را که در نتیجه همهگیری با کاهش بار کاری دست و پنجه نرم میکنند، شناسایی و کاهش دهد. این شرکت های حمل و نقل اغلب مایلند کار را با هزینه کمتر انجام دهند و خدمات بهتری را به مشتریان Myfreight ارائه دهند.
Langmeide گفت: “Domo به ما اجازه می دهد تا به مشتریان مشاوره دهیم یا راه حل هایی را معرفی کنیم که به آنها در کاهش خطر عملکرد ضعیف اپراتور کمک می کند.”
برای Myfreight، داده ها اطلاعاتی برای تصمیم گیری های سریع مورد نیاز برای پشتیبانی از کارایی زنجیره تامین و تداوم کسب و کار هستند.
هدف گذاری رضایت تقاضا
همانطور که بازار برای برآورده کردن خواستههای جدید تغییر میکند، Myfreight به مشتریان در بخش خردهفروشی کمک میکند تا به سرعت مدلهای کسبوکار جدید را هدایت کنند.
Myfreight با داشتن دانش صنعت و بینش Domo میتواند مدلهای B2C را برای خردهفروشان راهاندازی کند و امکان تحویل کالاها را مستقیماً به خانههای مشتریان از طریق پلتفرمهای خرید آنلاین فراهم کند.
برخی از مشتریان Myfreight از مدل مرکز توزیع متمرکز فاصله گرفته اند تا استانداردهای بازار را برآورده کنند. اما با کمک Myfreight، آنها همچنان می توانند محصولات را در خارج از فروشگاه ها یا حتی خانه ها توزیع کنند تا تجارت خود را ادامه دهند.
با جریان ثابت مشتریان و درآمد، مای فریت به توانایی خود در ایجاد تفاوت برای مشتریان خود و ارائه کمک در مواقع ضروری اطمینان دارد.
Langmaid گفت: “با Domo، ما توانستیم به مشتریان – و حتی مشتریان خود مشتریان – کمک کنیم تا پایگاه مشتری و زنجیره تامین خود را حفظ کنند و حمل و نقل را به سرعت در حرکت نگه دارند.”
واضح دیدن
برای صنایعی که به شدت به صورتحساب وابسته هستند، پیش بینی درآمد ممکن است دشوار باشد. با این حال، در چنین زمانی، رقابت ضروری است.
Myfreight در این بخش با استفاده از Domo موفق می شود تا ببیند جریان درآمد در زمان واقعی چگونه عمل می کند و جریان آن را ارزیابی کند.
لانگ مید گفت: «دیدنی کلید است. با دادههای بلادرنگ، میتوانیم به مشتریان خود به گونهای کمک کنیم که مزیت رقابتی عظیمی را در زمان بسیار دشوار به ما بدهد.»
با ادغام سیستمهای داخلی Myfreight، Domo همچنین به این شرکت کمک میکند تا نیروی کار از راه دور را مدیریت کند و به رهبران کسبوکار اجازه میدهد تا با نظارت بر حجم تماسهای تلفنی کارکنان با مشتریان، عملکرد تجاری را اندازهگیری کنند.
این نه تنها سطحی از راحتی را برای سهامداران فراهم می کند که بدانند کارمندان بار کاری ثابتی دارند، بلکه با دسترسی روزانه به داده های کلیدی به آنها آرامش خاطر می دهد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه رهبران کسب و کار می توانند از داده های بلادرنگ برای اتخاذ سریع تصمیمات هوشمندانه استفاده کنند، اینجا را کلیک کنید.