یافته های کلیدی از مطالعه جدید در مورد نقش داده ها در تصمیم گیری


شکاف رو به رشدی بین میزان داده های موجود و تصمیمات حیاتی که در هر سطح از یک سازمان گرفته می شود وجود دارد – و این شکاف تصمیم گیری داده ها نه تنها سرمایه گذاری هایی را که سازمان ها همچنان در تحول دیجیتال انجام می دهند به خطر می اندازد، بلکه باعث ایجاد این سازمان ها می شود. اجازه دهند غریزه، نه اطلاعات، آینده آنها را تعیین کند.

این یافته کلی یک گزارش جدید بر اساس نظرسنجی از 441 نفر است که شغلشان به پر کردن شکاف داده ها بستگی دارد. این گزارش که توسط منچستر استریت تهیه شده است، همچنین به چالش‌هایی که سازمان‌ها برای پر کردن شکاف با آن مواجه هستند و جزئیات اینکه چرا اپلیکیشن‌ها ممکن است بهترین راه‌حل برای کاهش شکاف پیش از موعد باشند، می‌پردازد.

موارد زیر سه نکته کلیدی دیگر از این نظرسنجی است که Domo سفارش داده و طیف وسیعی از رهبران تجاری را درگیر کرده است.

1 – مبارزه (برای تبدیل شدن به داده محور) واقعی است

سازمان‌هایی که واقعاً داده‌محور هستند، از بینش‌ها برای تصمیم‌گیری در همه سطوح، از C-suite گرفته تا کارکنان خط مقدم و دانش استفاده می‌کنند. مشکل این است که تعداد کمی از سازمان ها درگیر چیزی بیش از جمع آوری، ذخیره و دسترسی به داده ها هستند. در واقع، وقتی از شما پرسیده شد که “چه مقدار از سازمان شما از بینش های به دست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها یا BI بهره می برد؟”، پاسخ برتر “40-60٪” بود.

بنابراین چه چیزی این سازمان ها را از پر کردن شکاف بین دسترسی به داده و استفاده از داده باز می دارد؟ به طور خلاصه: انواع چالش ها. بسیاری از سازمان ها با چالش های نگرشی و/یا فنی مواجه هستند (نمودار زیر را ببینید). اما به گفته پاسخ دهندگان، دو دلیل اصلی شکاف این است که ابزارها بیش از حد از کسب و کار جدا شده اند و فقدان آموزش.

این منطقی است زیرا اگر ابزارها از تجارت جدا شوند، توجیه زمان و هزینه برای انجام آموزش دشوار است. بنابراین، در عوض، سازمان‌ها زمانی که بتوانند داده‌ها را برای همه قابل دسترس‌تر کنند و کار فنی را به سمت پایین‌دستی کارکنان دانش سوق دهند، به تحلیل‌گران متکی هستند.

«پیچیدگی پیاده‌سازی» و «عدم یکپارچگی داده‌ها» در بین بزرگترین چالش‌های فنی که سازمان‌ها در استفاده مؤثرتر از داده‌ها با آن مواجه هستند، بالاترین رتبه را دارند.

2 – آینده روشن است … با ابزار مناسب

علیرغم دشواری پیش‌بینی آینده سازمان‌هایشان، پاسخ‌دهندگان چشم‌اندازی را بر اساس پتانسیل قابل توجه و در بسیاری از موارد نمایی برای نقش داده‌ها بیان کردند.

به عنوان مثال، 57٪ می گویند یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و/یا علم داده احتمالاً سرمایه گذاری قابل توجه یا تصاعدی در طول زمان دریافت خواهند کرد.

این رهبران متوجه می‌شوند که نمی‌توانند فقط فضای ذخیره‌سازی بیشتری بخرند و امیدوارند که مشکل داده‌ها خود به خود حل شود. در عوض، آنها باید روی ابزارهایی سرمایه گذاری کنند که:

  • می تواند منابع داده افزایش یافته را برآورده کند
  • استفاده آسان هستند
  • را می توان به راحتی با فرآیندهای گردش کار موجود ادغام کرد
  • نیازی به آموزش گسترده ندارند

با چنین ابزارهایی، سرپوشی بر روی افرادی که می‌توانند تصمیمات مبتنی بر داده‌ها را اتخاذ کنند، برداشته می‌شود، به این ترتیب فرهنگ سازمانی می‌تواند شروع به تغییر کند.

3 – برنامه ها جایی هستند که در آن قرار دارند

پاسخ دهندگان پیشنهاد کردند که سه ویژگی اصلی برای هر ابزاری که ادعا می کند از تصمیم گیری مبتنی بر داده پشتیبانی می کند وجود دارد.

اولاً، این ابزار باید از یکپارچه‌سازی، اتوماسیون و دسترسی به داده‌ها پشتیبانی کند، زیرا، همانطور که قبلاً ذکر شد، سازمان‌ها به ندرت زمان یا پولی برای سرمایه‌گذاری در آموزش گسترده دارند تا درصد بالایی از کارمندان خود را قادر به یادگیری داده‌ها کنند – و هیچ کدام نمی‌توانند استطاعت ادامه تکیه بر تحلیل‌گران داده‌ها برای ارائه توصیه‌های مبتنی بر داده‌ها، جایی است که 76 درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که هنوز آنجا هستند.

دوم، این ابزار باید به هر کسی کمک کند تا برنامه‌هایی بسازد – از تخته‌های سفید تعاملی بدون کد گرفته تا برنامه‌های منحصربه‌فردی که توسط توسعه‌دهندگان برای حل مشکلات تجاری و خودکارسازی گردش‌های کاری ایجاد شده‌اند – زیرا داشتن چنین قابلیتی درجه بیشتری از توانمندسازی کارمندان را تشویق می‌کند.

و سوم، این ابزار باید برنامه‌های واکنش‌گرا را که سازگار با موبایل هستند، در اولویت قرار دهد. این قابلیت استفاده را تضمین می کند. اپلیکیشن‌های سازگار با موبایل به کارمندان این امکان را می‌دهند که به طور یکپارچه در دستگاه‌ها کار کنند، در بخش‌ها همکاری کنند و بر اساس داده‌های بی‌درنگ در نوک انگشتان خود تصمیم‌گیری سریع بگیرند.

راه حل کامل

شکاف بزرگی بین آنچه سازمان‌ها می‌گویند با داده‌ها انجام می‌دهند و آنچه که در واقع با داده‌ها انجام می‌دهند وجود دارد – و داده‌های نظرسنجی از نظرسنجی اخیر تحت حمایت Domo از آن پشتیبانی می‌کند.

خبر خوب این است که ابزارهایی وجود دارند که می توانند به سازمان ها کمک کنند تا این شکاف را برطرف کنند. یکی از این ابزارها، پلتفرم Domo است که تمام ویژگی هایی را دارد که پاسخ دهندگان به عنوان یک راه حل فناوری ایده آل توصیف می کنند.

برنامه‌ها بخش کلیدی این راه‌حل هستند، زیرا حداقل در پلتفرم Domo، ساخت آن‌ها آسان است، بدون ایجاد اختلال در جریان‌های کاری و فرآیندهای موجود، ادغام آن‌ها آسان است، و استفاده از آن‌ها آسان است، چه تحلیلگر باشید یا نباشید.

دانلود گزارشی که این پست وبلاگ بر آن استوار است-پر کردن شکاف تصمیم گیری داده ها: چگونه برنامه های کاربردی داده مناسب می توانند سازمان ها را قادر سازند تا واقعاً داده محور شوند– برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قطع ارتباط بین داده ها و تصمیمات و نحوه رفع آن.




دیدگاهتان را بنویسید