هوش تجاری مدرن از روزگار ارتباطات پر زحمت گذشته است. یکپارچهسازی اکنون سریعتر، آسانتر و مقیاسپذیرتر از همیشه است – با مزایایی برای هر کاربر تجاری.
سازمانهای بزرگ و کوچک و صنایع متنوعی مانند خردهفروشی و مراقبتهای بهداشتی مشکلات مشابهی در مورد دادهها دارند: تعداد زیادی از آنها، همه جا هستند، و شما باید نحوه اتصال، سازماندهی، تغییر و دموکراتیک کردن آن را در سراسر سازمان بیابید. .
برای تیم های داده، این چیزها شامل پیچیدگی قابل توجهی است و بسیاری احساس می کنند به جای تمرکز بر روی «چه چیزی» که شامل کاوش داده ها برای کشف ارزش تجاری جدید است، وقت خود را برای کشف “چگونه” تلف می کنند. این مشکلی است که BI مدرن به آن می پردازد.
BI مدرن رویکرد جامع تری به هوش تجاری دارد. این برنامه بر مدیریت کل خط لوله داده، از اتصال آن، ساختن یک دریاچه داده یا انبار داده، تا اشتراک گذاری داده ها به روشی که برای کاربران عادی تجاری قابل درک و استفاده باشد، تمرکز دارد.
همه چیز از این شروع می شود داده های اتصال. بسیاری از سازمان ها دارای سیستم های مختلفی هستند. آنها ممکن است یک انبار داده یا حتی یک دریاچه داده داشته باشند که بیشتر داده ها را متمرکز می کند. اما این اغلب ناقص است.
اولین قدم این است که یکپارچه سازی را آسان کنید. به عنوان مثال، Domo از بیش از 1000 ادغام از پیش ساخته شده استفاده می کند تا به متخصصان داده اجازه دهد به راحتی منابع داده جدید را از طریق APIهای آماده به کار متصل کنند. این می تواند تا حد زیادی سرعت و مقیاس ساخت و استفاده از پروژه های داده جدید را بهبود بخشد.
پس از پیوند داده ها، مهم است که آن را سازماندهی کند. این را می توان از طریق مواردی مانند انواع مجموعه داده ها، برچسب های مجموعه داده ها و طرحواره های سفارشی انجام داد که یافتن و استفاده از داده ها را برای کاربران آسان می کند. Domo این کار را با استفاده از برنامه های QuickStart و Dataset Management انجام می دهد، که می تواند همه چیز را در مورد مجموعه داده های شما از جمله تاریخچه به روز رسانی به شما بگوید.
چیزها برای کسب و کار در مرحله سه واقعا داغ می شوند: تبدیل داده ها، که شامل ترکیب انواع مختلف داده ها مانند داده های Salesforce با داده های ERP و داده های کمپین بازاریابی است. این به کسب و کارها اجازه می دهد تا شروع به ارجاع و دیدن چیزهایی کنند که قبلاً ندیده اند.
در یک مدل هوش تجاری سنتی، این امر بسیار پیچیده است و به ساعتها زمان نیاز دارد. اما رویکرد مدرن BI – با استفاده از یک پلت فرم داده تک لایه – این فرآیند را ساده می کند. این به شما امکان میدهد از ابزارهایی مانند Magic ETL برای کشیدن و رها کردن مؤلفههای تبدیل دادهها و همچنین نماهای مجموعه داده برای کاوش دادهها و انجام عملیات ساده استفاده کنید.
آخرین مرحله – و شاید مهمترین – این است دموکراتیک کردن داده ها. اینجاست که داده ها در اختیار همه افراد سازمان قرار می گیرد تا بتوانند محتوا و داشبورد خود را ایجاد کنند.
برای دانشمندان داده، این معادل “آموزش ماهیگیری به یک فرد” است. با مدیریت برای محافظت از کیفیت داده ها از همان روز اول، می تواند در زمان و منابع ارزشمند در طولانی مدت صرفه جویی کند.
با پرداختن به این نکات، دادهها را میتوان با سرعت و مقیاس بسیار بیشتری پردازش و دستکاری کرد و به تیمهای داده اجازه میدهد بیشتر روی نوآوری، ایجاد و اختلال تمرکز کنند و کمتر بر روی ارائه ساده دادهها تمرکز کنند.
تفاوت می تواند تاثیر فوری و چشمگیر ایجاد کند. ما شاهد بودیم که یکی از مشتریانمان، CTI Foods، تنها در چند هفته به بیش از دوجین منبع داده مختلف با صدها مجموعه داده متصل شد. اگر می خواستند، حتی می توانستند به تریلیون ها ردیف داده مقیاس شوند.
جاشوا استن، معاون فناوری اطلاعات CTI Foods گفت: Domo یک راه حل یکپارچه کامل است که از سیستم منبع شما به محیط تولید شما می آید. “و بهترین بخش در مورد آن این است که شما نیازی ندارید که یک متخصص فناوری اطلاعات باشید یا هیچ زبان برنامه نویسی را بدانید تا آن را برای شما کار کند. با Domo، همه افراد در سازمان می توانند یک قهرمان داده باشند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قابلیت های یکپارچه سازی داده های Domo، اینجا را کلیک کنید. برای اینکه ببینید Magic ETL چگونه به Traeger Grills کمک کرد تا تجارت خود را توسعه دهد، به اینجا بروید.
بعدی
واقعاً چه چیزی از راه حل هوش تجاری مدرن خود نیاز دارید؟ این را در گزارش Dresner Vendor Insights 2021 بیابید.