فصل فوتبال است، و آن زمانی از سال که هیاهوی دائمی پیرامون فوتبال فانتزی در کولر آبی وجود دارد و همه امیدوارند که تیمی برنده را انتخاب کرده باشند.
همه میدانند که تحقیق در مورد رتبهبندی، پیشبینیها و وضعیت خواب بازیکنان بسیار مهم است. مدیران ارشد امروزی در مورد ایجاد یک تیم رویایی مبتنی بر داده با مشکل مشابهی روبرو هستند. چگونه افراد، پلتفرم ها و فناوری های مناسب را برای ایجاد یک فرهنگ برنده انتخاب می کنید؟ به گفته مککینزی، شرکتهای مبتنی بر داده ۲۳ برابر بیشتر احتمال دارد مشتریان جدیدی را به دست آورند. در حالی که پلتفرم و فناوری مهم هستند، مردم نیز مهم هستند. با قویتر شدن رقابتها سال به سال، به این 4 نقش کلیدی برای یک ترکیب اولیه چشمگیر نیاز دارید. مهم است که توجه داشته باشید که هر یک از این نقش ها می تواند از شرکتی به شرکت دیگر بر اساس اندازه، سازمان و مهارت های موجود متفاوت باشد.
1. قهرمان
این به کاربران کمک می کند تا ابزار را پیمایش و اتخاذ کنند و از نیازهای در حال توسعه تجارت و داده پشتیبانی می کند.
واداشتن کاربران به اتخاذ یک فناوری یا ابزار جدید می تواند چالش برانگیز باشد. شرکت ها باید یک قهرمان پروژه را در شروع تعامل تعیین کنند تا از چشم انداز تجاری برای ارائه نتایج با ابتکار به صورت مداوم استفاده کند.
نقش این شخص به شدت فنی نیست و در واقع او بیشتر یک جک از تمام معاملات است. Project Champion با اجرای بهترین شیوه ها در داده های تجاری و حاکمیت نقش حیاتی در مدیریت یک پلت فرم داده سالم و پایدار ایفا می کند و در نهایت به افزایش ارزش پلت فرم برای سازمان کمک می کند. مسئولیت های روزانه ممکن است شامل جهت دادن به کاربران جدید به آموزش و منابع، نگه داشتن ابتکارات در برنامه، و اطمینان از دسترسی و امنیت کاربر باشد.
در دنیای تحلیلی مدرن امروزی، قهرمان پروژه نیازی به دانشمند داده بودن ندارد. اما در یک قهرمان تجزیه و تحلیل باید به دنبال چه چیزی باشید؟ از هوش تجاری قوی، مهارت های ارتباطی، توانایی همکاری و شهرت در حل مشکلات برخوردار باشید.
2. حامی اجرایی
بودجه را تضمین می کند، چشم انداز و الزامات تجاری کلیدی (KBR) را تعریف می کند و از پذیرش حمایت می کند.
پروژه های تجزیه و تحلیل کسب و کار باید به درستی محدوده و بودجه اولیه را تامین کنند، در غیر این صورت ممکن است از مسیر خارج شوند و به سرعت شکست بخورند. طبق گفته موسسه مدیریت پروژه، داشتن حامیان اجرایی که فعالانه درگیر هستند، عامل اصلی موفقیت پروژه است که چهار مرحله اصلی شروع، برنامه ریزی، اجرا و بسته شدن هر پروژه را طی می کند.
حامی اجرایی نقش مهمی در پروژه تجزیه و تحلیل سازمان ایفا می کند زیرا او سؤالات مهم تجاری را تعریف می کند که سازمان در تلاش است به آنها پاسخ دهد. از آنجایی که تیمهای چند رشتهای (مالی، فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات و غیره) اغلب برای پروژههای کلان داده مورد نیاز هستند، عاقلانهترین حامی مالی ممکن (معمولاً یک مدیر، معاون یا مدیر اجرایی) است، زیرا این امکان را به شما میدهد. دید گسترده از کل سازمان اسپانسر محترم است، میتواند یک تیم را مستقر کند، و احساس فوریت برای ابتکار در میان اولویتهای دیگر ایجاد میکند.
3. مدیر پروژه
استقرار اولیه و منابع را هماهنگ می کند.
نقش مدیر پروژه گرد هم آوردن تیم، پیشبرد پروژه و اطمینان از همسویی مداوم با KBR حامی اجرایی، مانند جذب و تبدیل مشتریان بیشتر، افزایش بازگشت سرمایه بازاریابی یا افزایش سودآوری است. مدیر پروژه همچنین باید تعیین کند که چه زمانی به بازیکنان اضافی از بخشهای دیگر برای کمک به تعریف معیارهایی که KBR را پشتیبانی میکنند و این منابع را فراهم میکنند، نیاز است.
توانایی مدیر پروژه برای پرورش کار تیمی بین ذینفعان و سایر منابع کلیدی است. همه افراد در سازمان می توانند در موفقیت راه حل سهیم باشند و در بینش ها همکاری کنند و پرسیدن سؤالات درست بیشترین ارزش را از ابزار باز می کند. در واقع، طبق گزارش اخیر Forbes Insights، “بهبود نحوه پرورش فرهنگ و طرز فکر یک شرکت که به استفاده از آزمایش دادهها پاداش میدهد، میتواند به یک ابتکار دادهها و تجزیه و تحلیل کمک کند تا شتاب و تاثیر داشته باشد.”
4. متخصص داده
در دسترس بودن و آماده سازی داده ها را تضمین می کند.
برای اجرای صحیح بازی ها باید از تمام داده ها و اطلاعاتی که در اختیار دارید استفاده کنید. در حالی که اکثر کاربران تجاری معمولاً میتوانند آنچه را که میخواهند اندازهگیری کنند بیان کنند، معمولاً برای فرآیند گام به گام استخراج دادهها از یک قالب آشنا و تجسم آن در پلت فرم انتخابی به کمک نیاز دارند. یک متخصص داده با استفاده از مهارتهای فنی و دانش عملی از منابع دادهای که سازمان شما به آنها متصل میشود، چه سیستمهای داخلی یا برنامههای کاربردی ابری، این مشکل را حل میکند.
گردآوری یک “تیم رویایی داده” زمان می برد، اما ارزش تلاش را دارد. به طور خلاصه، یک مزیت رقابتی و یک فرمول برنده به شما می دهد.
به زودی قسمت دوم این مجموعه را بررسی کنید زیرا ما ارزش بلندمدت قهرمان یا MajorDomo را که در تیم ما نامیده میشود بررسی میکنیم.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارائه خدمات Domo به کاربران تجاری، در درجه اول با کاهش موانع پیچیدگی تجزیه و تحلیل (و داده ها) و کمک به کاربران برای همکاری و اعمال تجزیه و تحلیل در تجارت خود، Domo.com را بررسی کنید.