از اهداف تا برابری جنسیتی: قدرت داده ها در جام جهانی زنان


جام جهانی 2023 زنان از 20 جولای در استرالیا و نیوزلند (ANZ) آغاز شد. این زمان خوبی است تا در مورد پیشرفت مسابقات فکر کنید و وزن انتظاراتی که دارد را در نظر بگیرید. این رویداد علاوه بر اینکه یک رویداد شاخص جهانی برای فوتبال زنان است، آزمونی برای وضعیت فعلی برابری جنسیتی در ورزش و جامعه است. همچنین مثال جالبی از این است که چگونه داده ها ممکن است کل داستان را بیان نکنند و دیدگاه یک فرد چقدر مهم است (یعنی یک “شخصیت” در اصطلاح داده ای).

این رویداد خود نیازی به معرفی ندارد و جام جهانی مردان بدون شک بزرگترین رویداد ورزشی در جهان است، در کنار المپیک و سایر رویدادهای تک ورزشی مانند تور دو فرانس. به همین ترتیب، این یک نمایش سرگرمی بزرگ است که میلیاردها مخاطب جهانی ایجاد می کند و تأثیر زیادی بر تلویزیون، رسانه های آنلاین و اجتماعی دارد. در نهایت، این رویداد نقش مهمی در افزایش سطح مشارکت و توسعه مردمی ایفا می‌کند و به تضمین آینده خود بازی کمک می‌کند. به طور خلاصه، این یک معامله بسیار بزرگ و یک پر در کلاه کمیته سازماندهی ANZ است.

نزدیک به خانه، این جام جهانی زنان همچنین به عنوان آزمون بعدی برابری جنسیتی در دستمزد بازیکنان، پول جوایز مسابقات و بودجه بازاریابی/حامی مالی است. در میان بسیاری امید وجود داشت که این سرانجام نقطه ای بود که ورزش زنان “یکنواخت” شد و به برابری کامل دست یافت. در کنار هدف اصلی، این تورنمنت ANZ به مسائل اجتماعی مرتبط با حقوق بومیان نیز می پردازد (استفاده از روحیه بومی در لحظه)، نشان دهنده قدرت پلت فرم است.

آنچه داده ها به ما می گویند – یک فرصت بازاریابی از دست رفته

پس از شروع بازی‌های تورنمنت خشمگینانه، روند پیشرفت تا کنون چگونه بوده است؟ در حقیقت، احتمالاً آنطور که انتظار می‌رفت نیست، اگرچه با توجه به تاریخچه جام جهانی در طول سال‌ها، این لزوماً تعجب‌آور نیست. با نادیده گرفتن کیفیت خود بازی، که مطمئن هستم تاثیرگذار خواهد بود، ارزش دارد که به تاثیر تبلیغاتی، قرار گرفتن در معرض تجاری (یعنی حقوق تلویزیون، فروش بلیط، کالا و غیره) و پاداش های بازیکن مانند پرداخت و پاداش های پولی نگاه کنید. در حالی که هنوز برای اعلام نتیجه خیلی زود است، همچنین جالب است که در نظر بگیریم که آیا اهداف غیرمستقیم مانند افزایش نرخ مشارکت محتمل است یا خیر.

از منظر بازاریابی، به نظر بسیار شبیه یک فرصت از دست رفته است. پس از هیاهوی بزرگ (و جنجال) جام جهانی مردان 2022 قطر، مسابقات کنونی در مقایسه بی‌درد یا حتی پیاده‌روی به نظر می‌رسد. تبلیغات و تبلیغات محلی به تازگی آغاز شده است. آگاهی عمومی عمومی «منصفانه» است، اما ویژگی‌های خاصی وجود ندارد، که در نتیجه هیجان رسانه‌های اصلی بسیار اندک است. چرا باید باشد؟ ادامه مطلب

علی‌رغم بحث‌هایی که برای قداست ورزش وجود دارد، رویدادهایی مانند جام جهانی همیشه فرصت‌های تجاری بزرگی ایجاد کرده‌اند. با توجه به عواملی که در بالا در مورد برابری جنسیتی و تغییرات فرهنگی مورد بحث قرار گرفت، این جام جهانی زنان باید یک کودتا می‌بود (استعاره مختلط را ببخشید). همانطور که مشخص شد، عملکرد اقدامات مالی کلیدی مانند حق پخش تلویزیونی ضعیف بود و بسیار دشوارتر از آنچه انتظار می‌رفت، تأمین شد. بازارهای بالقوه رشد مانند ژاپن به طور کلی برای تضمین حقوق پخش تلاش می کنند، در حالی که اپراتورهای بزرگ اروپایی در مقایسه با حقوق مشابه مردان شرایط رقت انگیزی را ارائه می دهند.

به همین ترتیب، گزینه‌های خرید بلیت و تجارت برای طرفداران گیج‌کننده بود و تقاضای انبوه از طرفداران پنهان را بسیار دست‌کم می‌گرفت. اینکه چرا چنین می شود، با توجه به توانایی اثبات شده ANZ برای میزبانی رویدادهای عظیم در سطح جهانی، یک راز است. شاید این محصول جانبی تلاش‌های بازاریابی و تبلیغاتی بی‌نتیجه است که در بالا توضیح داده شد؟

خبر خوب: علاقه به فوتبال زنان در حال افزایش است و ما به سمت برابری قدم برداریم

نکته مثبت تر، علیرغم چالش های شناسایی شده، تقاضای استثنایی برای بلیط وجود داشت و بسیاری از مکان ها/مسابقه ها فروخته شدند. این به خوبی از جذابیت اساسی این ورزش خبر می دهد و نشان دهنده پذیرش قوی و روزانه ورزش زنان در بالاترین سطوح است. به نظر می رسد که بازی در نهایت پر رونق است و نشانه ها حاکی از آن است که سطح مشارکت محلی نیز در طول مسیر افزایش خواهد یافت.

در یکی دیگر از پیروزی‌های مهم برای این ورزش، تیم‌های زنان از نظر دستمزد بازیکنان و جوایز مسابقات به دستاوردهای بزرگی دست یافته‌اند و فیفا هدف خود را برای برابری در سری بعدی مسابقات جام جهانی 2026/27 اعلام کرد.

بنابراین، آیا این جام جهانی زنان به سرنوشت خود جامه عمل می پوشاند و ورزش زنان را به سمت برابری کامل جنسیتی منجنیق می کند؟ همه شاخص‌ها برای تحقق این امر آماده شده بودند، اما واقعیت این است که تغییرات اجتماعی یک «بازی اینچ» است که نیازمند تلاش‌های مداوم برای غلبه بر تعصبات فرهنگی و مدل‌های مالی ریشه‌دار است. اما آیا این مسابقات منظره ورزشی در سطح جهانی را ارائه خواهد کرد و الهام بخش نسل جدیدی از فوتبالیست های زن خواهد بود؟ بدون شک. با استفاده از یک قیاس داده، این معادل حصول اطمینان از قرار دادن داده های فوری در چارچوب است، در حالی که از استراتژی داده بلندمدت خود برای افزایش ارزش کسب و کار استفاده می کنید.

وقتی بازی افتتاحیه مسابقات را با بازی استرالیا و ایرلند تماشا می کردم، تحت تأثیر هیجان واقعی هواداران در زمین و ظرافت و حرفه ای بودن بازیکنان قرار گرفتم. اگر جام جهانی زنان هنوز به برابری جنسیتی نرسیده است، مطمئناً دور از دسترس نیست! بیا استرالیا!

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد جام جهانی زنان هستید، “مقایسه داده ها: نمایش آمار جام جهانی زنان” را بررسی کنید تا آمار جالب تری بر اساس داده های تاریخی زنان کسب کنید – مانند این که مارتا ویرا داسیلوا گل های بیشتری به ثمر رسانده است. هر بازیکن دیگری در تاریخ جام جهانی (و شامل مردان هم می شود!).




دیدگاهتان را بنویسید