از آنجایی که بینشهای مبتنی بر داده شروع به اطلاعرسانی در تصمیمگیری در هر سطح از سازمان میکنند، مدیران سطح C وارد یک محیط پویا شدهاند و بررسی میکنند که چگونه تجزیه و تحلیل دادهها به ارزش تجاری تبدیل میشوند. به نظر میرسد برخی از مدیران نسبت به سایرین نسبت به امکانات دادههای بزرگ اطمینان بیشتری دارند، که این سوال را مطرح میکند: چه کسی با دادههای بزرگ بزرگ است؟
این سوالی است که در مرکز گزارش جدیدی که هفته گذشته توسط واحد اطلاعات اکونومیست منتشر شد، مطرح شد. در یک نظرسنجی جهانی از 395 مدیر سطح C، EIU به دنبال به دست آوردن بینشی در مورد چگونگی استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها در سازمان ها، که هدایت کننده مجموعه رو به رشد ابزارهای کلان داده است، و اثربخشی چنین ابتکاراتی بود.
این گزارش نشان میدهد که مدیران سطح C نسبت به کلان دادهها بسیار مثبت هستند و معتقدند که روش انجام تجارت آنها را تغییر خواهد داد. به طور واضح، بیشتر مدیران بر این باورند که کلان داده باید یک مسئولیت مشترک در کل شرکت باشد.
در اینجا موضوعات اصلی شناسایی شده در گزارش آمده است:
مدیران به طور کلی در مورد کلان داده ها مثبت هستند.
اکثر مدیران اجرایی موافق هستند که کلان داده ها نقش ارزشمندی در آینده سازمان ایفا خواهند کرد، به طوری که 48 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که داده های بزرگ ابزار مفیدی است و 23 درصد معتقدند که داده های بزرگ، شیوه مدیریت کسب و کارها را متحول خواهد کرد.
هنگامی که به طور خاص از آنها پرسیده شد که تجزیه و تحلیل داده های بزرگ چگونه می تواند تصمیم گیری را هدایت کند، اولویت های اصلی افزایش فروش (84٪)، بهبود کارایی (78٪) و ایجاد وفاداری مشتری (73٪) بود.
مدیران اجرایی موافق هستند که راه حل های کلان داده مورد نیاز است.
نکته مثبت این است که 67٪ از مدیران گفتند که عملکردهای تجاری بخش آنها از طریق بهبود دسترسی به داده های بزرگ به طور قابل توجهی بهبود می یابد. علاوه بر این، 75٪ گفتند که احساس راحتی می کنند که درک آنها از کلان داده برای تصمیم گیری آگاهانه کافی است. اکثریت گفتند که مایلند در مورد فناوری پشت ابزارهای کلان داده اطلاعات بیشتری کسب کنند.
فرآیندهای مشتری بالاترین اولویت برای تجزیه و تحلیل داده ها هستند.
مدیران اجرایی در چه زمینه هایی بیشتر علاقه مند به استفاده از تجزیه و تحلیل داده ها هستند؟ طبق نظر پاسخ دهندگان، اولویت های اصلی برای اجرای کلان داده ها، بینش و هدف گذاری مشتری (42٪)، برنامه ریزی و تجزیه و تحلیل مالی (32٪)، فروش و انجام سفارش (29٪) است.
عدم درک و عدم توافق در مورد کلان داده ها موانع اصلی اجرا هستند.
هنگامی که از آنها پرسیده شد چه چیزی مانع اجرای کلان داده ها می شود، 35٪ از مدیران گفتند که نحوه پیاده سازی کلان داده ها را نمی دانند و 33٪ گفتند که این کمبود منابع مالی است. به راحتی می توان سرتان را در اطراف این موانع قرار داد – به هر حال، در تجزیه و تحلیل داده ها اغلب یک منحنی یادگیری وجود دارد.
نگرانی بزرگ دیگر عدم توافق بین مدیران در مورد ارزش داده های بزرگ است. اکثر مدیران اجرایی (56٪) گفتند که داده های بزرگ نیاز به همکاری بین مدیران C-suite دارد. از سوی دیگر، 62 درصد از مدیران ارشد فناوری اطلاعات میگویند که هیاهویی که در مورد کلان دادهها وجود دارد، انتظارات غیرواقعی را در بین مدیران ایجاد کرده است.
سازمانها بیشترین ارزش را از کلان دادهها زمانی دریافت میکنند که تیمهای کلان داده را در سراسر سازمان ایجاد میکنند.
مدیران میگویند مؤثرترین استراتژی برای پیادهسازی ابزارهای کلان داده، ایجاد یک تیم در سطح سازمانی است که رویکردی جامع را در تمام سطوح سازمان (32 درصد) ترویج میکند.
از سوی دیگر، به نظر می رسد مدیران اجرایی تمایلی به برون سپاری فرآیندهای تجاری به متخصصان فنی ندارند. استفاده از مشاوران فنی کم محبوب ترین استراتژی برای بدست آوردن ارزش از ابزارهای کلان داده است (19%).
مدیران ارشد علاقه مند به اجرای طرح های کلان داده در سازمان هستند، اما موانع متعددی وجود دارد، از جمله عدم پذیرش و درک در بین مدیران ارشد. به نظر میرسد که مدیران میخواهند کلان داده یک مسئولیت مشترک باشد که در سراسر سازمان هماهنگ شده است.
به دنبال راه حلی در سطح سازمانی هستید؟ ببینید Domo چگونه می تواند کمک کند.