اخیراً پانلی را به یاد آوردم که با یک معاون در SAP در مورد هوش تجاری (BI) و آنچه که شرکتها را در کلاس بهترین میکند بحث میکردم. ناظم یک تحلیلگر ارشد BI بود. موضوع بحث، البته، BI بود، اما مهمتر از آن، چه عواملی می توانند به شرکت ها در بهبود عملکرد تجاری از طریق داشبورد BI کمک کنند. مجری سوال زیر را پرسید: همانطور که شرکت ها داده ها را تجزیه و تحلیل می کنند، آنها به دنبال راه هایی برای بهبود کارایی هستند. ایجاد چه نوع قابلیت های داخلی برای کاربران برای موفقیت در اجرای داشبورد مهم است؟ پاسخی که در آن زمان دادم، فکر میکنم معتبر و درست است، اما شاید امروز مهمتر و حیاتیتر باشد، زیرا افراد بیشتر و بیشتری هوش تجاری را لمس میکنند. پاسخ: همکاری. هرچه افراد بیشتری در یک شرکت در معرض آنچه واقعاً از طریق دادهها روی میدهد، قرار بگیرند، اشتراکگذاری اطلاعات و همکاری برای آن دسته از کاربران برای اتخاذ بهترین تصمیمها و انجام اقدامات مناسب اهمیت بیشتری پیدا میکند. در حالی که استراتژی مهم است، اجرا مهم است. چیزهایی که در اینجا در Domo و با مشتریانمان دیدهایم که بر موفقیت داشبورد هوش تجاری تأثیر میگذارد عبارتند از: 1) نحوه طراحی آن، 2) نحوه استقرار، 3) نحوه نگهداری و 4) نحوه مدیریت گزارش و مسئولیت.