اگر یک چیز وجود داشته باشد که COVID-19 به ما آموخته است، این است که جهان را می توان به معنای واقعی کلمه یک شبه تکان داد. برای اینکه کسبوکارها بتوانند به طور مؤثر با هر چیزی که سر راهشان قرار میگیرد – بهویژه در این دوره جدید کار از خانه – آنها در درجه اول مالکیت و هدایت آنها فرهنگی را داشته باشند که نحوه استفاده از دادهها را درک میکند، تا کارمندان در هر سطحی از سازمان بتوانند تصمیمات آگاهانه به سرعت و با اطمینان.
اما چگونه کسب و کارها چنین فرهنگی را ایجاد و حفظ می کنند؟ این سوال در قلب قسمت ششم CURIOSITY بود، یک مجموعه ویدیویی تحت حمایت Domo که به بررسی این موضوع میپردازد که چرا اکنون زمان انجام متفاوت دادهها است.
این اپیزود با عنوان «تبدیل فرهنگ داده»، دیدگاههای روشنگری از سه متخصص با تجربه استراتژی داده و تجزیه و تحلیل دارد: جیل دایچ، تام توماس و دونالد فارمر. پاسخ کلی آنها به سوال فوق الذکر؟ یک نقشه راه که حول پنج جزء زیر می چرخد تهیه کنید.
1 – مهارت
گیل، یکی از مدیران سابق نرم افزار که اکنون به عنوان مدیر عامل یک سازمان غیرانتفاعی خدمت می کند، گفت: «بسیار شگفت انگیز است که ببینیم، از آنجایی که همه چیز در بازارهای مربوطه ما در سال جاری تغییر کرده است، شرکت ها چقدر سریع و زیرک در برخورد با آنها عمل کرده اند. به نام خارج از قفس.
«دیگر نمیتوانیم وقت خود را برای آزمایشها تلف کنیم. ما دادههایی داریم و باید تصمیمهای جدیدی بگیریم، که دادهها را حتی حیاتیتر میکند.»
این بیانیه با تام طنین انداز شد، او اضافه کرد که برای انعطاف پذیر بودن، باید مایل به تغییر اولویت های خود باشید.
معاون استراتژی داده، هوش تجاری و تجزیه و تحلیل فورددایرکت گفت: “با تیم های خودم، ما به سرعت وظایف فعلی را کنار گذاشتیم تا به آنچه مهم ترین بود، یعنی درک واقعیت جدید ما و آنچه در طول روز اتفاق می افتد، رسیدگی کنیم. امروز، به طوری که ما می توانیم پس از آن تمام تلاش خود را برای پیش بینی اتفاقات بعدی انجام دهیم.
برای آشنایی بیشتر با نظر جیل، تام و دونالد در مورد چابکی، این کلیپ را تماشا کنید:
2- مدیریت
در حالی که مدیریت داده ها می تواند شرکتها را از چابکی آنچنان که میخواهند جلوگیری کرده است، همچنین در صورت اجرای صحیح میتواند چیزی باشد که به این شرکتها اجازه میدهد فرهنگ ایدهآل مبتنی بر داده را ایجاد کنند.
ما قطعاً شاهد هستیم که شرکتها از این تیم اجرایی بزرگ و سنگین دور میشوند که تصمیمات مدیریتی را کوچکتر میکنند و آنچه را که ما «رژیمهای مدیریتی» مینامیم اتخاذ میکنند که تعیین میکنند استانداردهای داده برای یک برنامه یا استفاده خاص چگونه باشد. جیل گفت.
تام بر اهمیت حاکمیت داده تاکید کرد و گفت: “اگر آن را در فرهنگ شرکت بسازید – اگر توانایی استفاده و پیگیری فرصت های داده را به روشی هوشمندانه، ایمن و سازگار بپذیرید – این واقعاً کلید است.”
3- نوآوری
دونالد، مشاور مشهور مدیریت داده و تجزیه و تحلیل که بحث را تعدیل می کرد، گفت: نوآوری چیزی بود که در یک آزمایشگاه انجام شد. با این حال، برای کمک به ایجاد فرهنگ داده متناسب با فضای کسب و کار امروز، مهم است که خلاقیت بخش مهمی از ساختار سازمان شما باشد.
جیل گفت: «نوآوری اکنون فقط یک سری الهامات کوچک است. من فکر میکنم هر کسی میتواند آن (الهامها) را داشته باشد و چیزی جدید و منحصربهفرد را برای کسبوکار هدایت کند.»
برای بیان نظر خود، جیل از صنعت رستورانداری حمایت کرد، و بهویژه، همه موسسات غذاخوری خوب که او میشناسد، پیشنهادات خود را در ماههای اخیر برای حفظ مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید و ایجاد ارزش ویژه برند تغییر دادهاند.
او گفت: «(رستوران ها) نمونه های خوبی هستند. “آنها چیزهایی را روی برگه های رای می گذارند که ممکن است دائمی نباشند، اما حداقل در حال حاضر به عنوان حواس پرتی واقعاً با طراوت عمل می کنند.”
4- تکنولوژی
تام گفت، شما نمی توانید فرهنگ را در مورد داده ها بدون بستر داده مناسب تغییر دهید. جیل اضافه کرد و نمیتوانید بازاری را که در آن قرار دارد بدون «پایه داده» ملاقات کنید.
او ادامه داد: «واقعیت این است که بلوغ بنیاد دادههای موجود شما، مستقیماً با توانایی شما برای حرکت در این دنیای جدید متناسب است.»
جیل همچنین خاطرنشان کرد که فرهنگهای مبتنی بر دادههای مؤثر، فرهنگهایی هستند که کنترل میکنند چه دادههایی دارند، آن دادهها کجا هستند و چگونه آن دادهها میتوانند بر مشکلات تجاری فعلی تأثیر بگذارند. پلت فرم مناسب توانایی سازمان را برای تحقق چنین موقعیتی بهبود می بخشد.
5- کنجکاوی
سازمانهایی پر از افرادی هستند که به انجام بهتر وظایف خود اهمیت میدهند، به آنچه فراتر از دیوارهای صنعت خود میگذرد اهمیت میدهند و میتوانند از شر آنچه در گذشته انجام شده خلاص شوند تا راههای خوب بهتری برای آینده بیابند، سازمانهایی هستند که میروند. این سه نفر گفتند که در دنیای پسا کووید پیشرفت کنند.
تام گفت: «شما میتوانید بهترین ابزارهای سلفسرویس BI را بخرید، اما اگر کنجکاوی فکری در بین کاربران بخشی از فرهنگ نباشد، ابزارهای شما فقط گرد و غبار را جمعآوری میکنند.
“اگر بتوانید به سمت تشخیصی تر تجزیه و تحلیل حرکت کنید، شروع به دریافت سوالات بهتر از کاربران می کنید … و توانایی درک اینکه در آینده چه اتفاقی می افتد.”
برای شنیدن بیشتر از این متخصصان در مورد اینکه چگونه فرهنگ خود را حول دادهها تغییر دهید تا درک بهتری از آنچه باید در آینده بیفتد، قسمت 6 کنجکاوی را تماشا کنید یا گوش دهید.