تریمبل دوست دارد بگوید که روش کار صنایع را متحول می کند. و دلیلی وجود دارد. با بیش از 2000 پتنت صادر شده برای پیشرفت های فناوری، این شرکت چندملیتی پیشرو در حال ایجاد نوآوری های اساسی در اتصال داده ها، مدل سازی و تجزیه و تحلیل برای مشتریان در کشاورزی، ساخت و ساز و حمل و نقل است.
Domo اخیراً با Ron Kost، مدیر هوش تجاری Trimble (BI) صحبت کرد تا سفر شرکت خود را با Domo Everywhere، ابزار تجزیه و تحلیل تعبیهشده که به سازمانها کمک میکند به سرعت و به آسانی دادهها را با شرکا به اشتراک بگذارد و کارهای روتین را خودکار کند، بهتر درک کند.
در طول دو دهه خود با Trimble، Kost نقش کلیدی در تحول دیجیتال کسب و کار ایفا کرد. در این مصاحبه، او بینش خود را در مورد ساخت فرآیندهای داده نسل بعدی که فناوری صنعتی را برای مشتریان متحول می کند، به اشتراک می گذارد.
س: تجربه Trimble با راه حل های BI و استفاده از داده ها برای حمایت از تصمیم گیری چیست؟
A: Trimble، به طور کلی، به انواع صنایع خدمات می دهد. من در حال حاضر روی صنعت حمل و نقل متمرکز هستم، جایی که ما راه حل های سرتاسری را در همه زمینه ها از جمله مدیریت حمل و نقل، نگهداری، مسیریابی و بهینه سازی، تحرک و تله ماتیک، ردیابی و دید، و ایمنی و انطباق ارائه می دهیم. از نقطه نظر اطلاعات، این صنعت بسیار پیچیده است.
چیزی که ما با پلتفرم Domo پیدا کردیم، روشی بود برای استفاده از انبار داده متمرکز ما، گرد هم آوردن همه این راه حل های پیچیده و نقاط داده و ارائه یک منبع حقیقت واحد به مشتریان خود در پلتفرم.
س: وقتی شروع به جستجوی شریکی برای کمک به برآوردن نیازهای داده خود کردید، به دنبال چه بودید؟
پاسخ: افکار اولیه ما این بود که چیزی را پیدا کنیم که بلند کردن و جابجایی آن آسان باشد و تا آنجا که اجرا میشود، خیلی کار سختی نباشد. ما چیزی مبتنی بر ابر میخواستیم که در صورت نیاز راهحلی از تجسم دادهها تا پردازش دادهها را در اختیار ما قرار دهد.
و ما می خواستیم گروه مهندسی داده خودمان را وارد کنیم. ما تیم بسیار با استعدادی در اینجا داریم که کار بسیار خوبی برای ایجاد یک انبار داده سازمانی متمرکز انجام می دهند.
ما همچنین میخواستیم از شریک داده خود در بالای سیستم داده ساختاریافته خود استفاده کنیم و فرآیندی بسازیم که مدیریت آن دادهها و استقرار آنها را برای مشتریان آسانتر کند.
س: روند گردآوری تیم خود با تیم Domo برای پیاده سازی Domo Everywhere را چگونه یافتید؟
ج: خوب بود! ما در جولای 2020 شروع کردیم و فکر میکنم شگفتیهایی در هر دو طرف وجود داشت – همانطور که با هر پروژهای به این بزرگی وجود داشت. Domo بسیار پاسخگو است و این نیز بخش خوبی از این پروژه بود. شما یک سیستم پشتیبانی قابل اعتماد دارید که به وضعیت منحصر به فرد ما گوش می دهد. آنها میتوانند واکنش نشان دهند و راهحلهای بهموقع را برای مقیاسبندی پلتفرم به شکلی که ما نیاز داریم ارائه دهند.
س: مورد استفاده اصلی شما چه بود؟
پاسخ: ما ابتدا Domo را برای پلتفرم خود به نام Reveal Business Intelligence معرفی کردیم. این داده ها را برای قابلیت های گزارش حمل و نقل سلف سرویس در انبار داده سازمانی ما ادغام می کند. این مؤلفه متمرکز بزرگی بود که ما به آن نیاز داشتیم، و ما شاخههای کاری را که بیشتر بر ساختن Domo متمرکز هستند به محصولات خود اضافه خواهیم کرد.
س: Domo Everywhere چگونه به مشتریان شما سود می رساند؟
پاسخ: ما یک پلت فرم داده ساختاریافته مبتنی بر حمل و نقل را با داشبوردها و تجسم های بسته بندی شده ارائه می دهیم، که به نوبه خود کمک می کند تا حدود 90٪ از دروازه، زمان به ارزش را برای مشتریان ما تغییر دهد. مشتریان ما دیگر نیازی به تمرکز روی معماری، اعتبار سنجی و تجزیه و تحلیل داده های اولیه ندارند و می توانند در عرض چند هفته با یک راه حل کامل BI سرتاسر کار کنند.
س: Domo Everywhere چگونه به بهبود نتایج کسب و کار شما کمک کرده است؟
پاسخ: اینکه بتوانیم تمام محتوای دادههایمان را در یک راهحل ابری گرد هم بیاوریم، به ما افزایش قابل توجهی در قیمت نهایی ما از نظر زمان ورود به بازار داده است. ما 40 درصد از زمان و هزینه های توسعه دهنده خود را در برنامه خود کاهش داده ایم تا محصول تحلیلی خود را به فضای ابری منتقل کنیم و راه حلی برای مشتریان دریافت کنیم.
Domo Everywhere برای Trimble زمان سریعتری برای عرضه به بازار و زمان تحویل بسیار بهبود یافته برای کاربران خود فراهم کرده است که به نوبه خود یک برد-برد را برای Trimble و مشتریان ما فراهم کرده است.
س: هنوز در کجا چالش دارید و Domo Everywhere چگونه به حل آنها کمک می کند؟
پاسخ: ما مشتریانی داریم که هنوز از سیستمها و صفحهگستردههای مبتنی بر کاغذ استفاده میکنند و تحلیلگر استخدام نمیکنند، بنابراین میخواهند محصولات ما هر آنچه را که نیاز دارند بهطور مستقیم در اختیارشان بگذارد. سپس ما مشتریانی داریم که کارکنان فناوری اطلاعات 150 نفری را با دانشمندان داده استخدام می کنند که می خواهند از داده های ما برای نیازهای خود استفاده کنند.
بنابراین، این یک طیف گسترده است، و ما در تلاش هستیم تا آن نقطه شیرین را برای نحوه پشتیبانی از هر مورد استفاده پیدا کنیم. اما اکثر مشتریان ما بیشتر از داده هایی که به آنها داده می شود می خواهند. آنها یک رابط کاربری و یک پلتفرم می خواهند که به آنها کمک کند داده های خود را مدیریت کنند و راه حل های حمل و نقل و KPIهای خارج از جعبه را دریافت کنند. این همان چیزی است که Trimble و Domo به مشتریان خود ارائه می دهند.